Hoe retailers hun omzet kunnen verhogen met Vitility ADL-hulpmiddelen
Jouw empoweren om jouw omzet te verhogen en Vitility-producten te promoten bij eindgebruikers

Hoe retailers hun omzet kunnen verhogen met Vitility ADL-hulpmiddelen

Als leverancier van Vitility ADL-hulpmiddelen begrijpen we dat het succes van onze klanten, de retailers, direct van invloed is op het succes van ons merk. Om de omzet te verhogen en meer eindgebruikers te laten kiezen voor Vitility-producten, is het essentieel om de juiste strategieën toe te passen. In dit artikel delen we enkele effectieve tips en tricks waarmee jij jouw verkoop kan stimuleren en tegelijkertijd onze Vitility-hulpmiddelen promoot.

1. Bied demonstraties en workshops aan


Een van de meest effectieve manieren om eindgebruikers te overtuigen van de voordelen van de hulpmiddelen is door ze in actie te laten zien. Organiseer regelmatig demonstraties en workshops in jouw winkel, waar klanten de producten kunnen uitproberen en ervaren. Deskundig personeel kan hen helpen bij het begrijpen van de functies en voordelen, en eventuele vragen beantwoorden. Door deze persoonlijke ervaring hebben de klanten een beter beeld bij de producten en zijn daarmee hopelijk eerder geneigd om het product aan te schaffen.

2. Zorg voor deskundig personeel


Zorg ervoor dat jouw winkelpersoneel goed opgeleid is over Vitility’s hulpmiddelen. Ze moeten in staat zijn om klanten te adviseren over welke producten het beste bij hun behoeften passen. Een goed geïnformeerd en behulpzaam personeel vergroot de betrouwbaarheid van jouw winkel en moedigt klanten aan om bij jou terug te keren voor toekomstige aankopen. Een simpele manier voor jouw werknemers om meer over onze producten te leren is door ze te verwijzen naar Vitility’s website, onze Youtube video’s te laten kijken, of simpelweg de handelingsfoto’s te laten bekijken. Hiermee zullen jouw werknemers helemaal op de hoogte zijn van alle mogelijkheden met onze producten.

3. Creëer aantrekkelijke productdisplays


Een aantrekkelijke presentatie van de Vitility-hulpmiddelen in jouw winkel kan een groot verschil maken. Maak opvallende productdisplays die de aandacht trekken van klanten. Plaats producten op ooghoogte en voorzie ze van duidelijke prijskaartjes en beschrijvingen. Het tonen van de functionaliteit en de voordelen van de hulpmiddelen kan klanten verleiden om ze uit te proberen en aan te schaffen. Bovendien, hebben we van veel producten prachtige sfeerfotografie die de producten net wat beter naar voren kunnen laten komen. Aangezien de klant door aansprekende beelden zich direct kan inbeelden hoe het bij hen in de persoonlijke situatie uit zal komen te zien. Ben je geïnteresseerd in het gebruik van deze beelden in de vorm van POS-materiaal? Dan kunnen we altijd in overleg samen kijken wat hierin de mogelijkheden zijn. Bij interesse neem dan gerust contact op met jouw accountmanager of stuur een mail naar de info mailbox.

4. Maak gebruik van digitale marketing


In de moderne wereld is digitale marketing essentieel om klanten te bereiken. Maak gebruik van sociale media, e-mailmarketing en jouw eigen website om hulpmiddelen te promoten. Publiceer informatieve content, klantbeoordelingen en getuigenissen om vertrouwen op te bouwen. Overweeg ook samenwerkingen met influencers of bloggers die zich richten op gezondheids- en welzijnsproducten. Mocht je van onze producten social posts, of simpelweg sfeerbeelden nodig hebben voor de content van jouw nieuwsbrief, dan kan dat zeker geregeld worden! We hebben namelijk een beeldbank, genaamd de ‘library’, hierin staan alle video’s, opgemaakt social posts van nieuwe gelanceerde producten en sfeerfotografie van producten, die jij met toegang kan downloaden.

5. Organiseer gezondheids- en welzijnsevenementen

Als retailer kun je gezondheids- en welzijnsevenementen organiseren waarin hulpmiddelen centraal staan. Werk samen met lokale zorgprofessionals of zorginstellingen om dergelijke evenementen te organiseren. Dit kan niet alleen meer klanten naar jouw winkel trekken, maar ook bijdragen aan het creëren van een positief imago van jouw merk als betrokkenen bij de gemeenschap.

6. Bied bundel- en kortingsacties aan

Stimuleer de verkoop van Vitility-hulpmiddelen door bundel- en kortingsacties aan te bieden. Klanten zijn vaak geïnteresseerd in aanbiedingen en besparingen. Overweeg bijvoorbeeld om producten te bundelen op basis van gebruiksscenario's of om kortingen te geven bij aankoop van meerdere producten. Dit kan de gemiddelde orderwaarde verhogen en klanten aanmoedigen om meer te kopen.

Het succes van Vitility als merk hangt nauw samen met het succes van jullie, onze retailpartners. Door deze tips en tricks toe te passen, kunnen jullie de omzet verhogen en tegelijkertijd de populariteit van Vitility producten vergroten. Een win-winsituatie voor beide partijen! Laten we samen streven naar het verbeteren van de levenskwaliteit van eindgebruikers en het vergroten van de naamsbekendheid van Vitility als toonaangevend merk in ADL-hulpmiddelen. 

Mori van Haren

Project manager at  MIXED.Industries

Circulariteit
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change we seek." - Barack Obama -